Ausnutria heeft in 2022 9,1 procent minder omzet geboekt. Dat laat het bedrijf weten. De omzet bedraagt 1.054 miljoen euro. De winst is gedaald met 71,7 procent naar 29,3 miljoen euro.
Ondanks de tegenvallende prestaties van de gehele kindervoedingssector, boekt Ausnutria met de verkoop van haar eigen merk baby- en kindervoeding op basis van geitenmelk, Kabrita, een groei van 7,1 procent. Volgens branchestatistieken, gebaseerd op verkoopgegevens van eindgebruikers in 2022, is het marktaandeel van Kabrita in de markt voor baby- en kindervoeding op basis van geitenmelk met meer dan 5 procent gestegen.
Ausnutria’s sterke positie in de categorie geitenmelk en de kansen die deze productgroep biedt, blijft een belangrijke basis voor investeringen van Ausnutria in Nederland. Zo wordt de bouw van de nieuwe droogtoren voor halffabricaat kindervoeding op basis van geitenmelk in Heerenveen begin 2024 afgerond.