De afzet van geitenvlees is vrijdag 24 oktober onderwerp van gesprek op Agri Meets Design in Eindhoven. Tijdens het zogenoemde Farm:Lab ‘Een nieuw design voor geitenvlees’ gaat geitenhouder Jeannette van de Ven met stakeholders uit de sector, maar ook met fooddesigners, marketeers en ambtenaren van het ministerie van Economische Zaken, nieuwe concepten behandelen voor het beter positioneren van geitenvlees op de markt.
Aan de bijeenkomst op vrijdag gingen al twee sessies vooraf met melkgeitenhouders en stakeholders uit de sector, vertelt Jeannette van de Ven, tevens voorzitter van de LTO-vakgroep Melkgeitenhouderij. Daaruit kwamen twee concepten naar voren waarover verder wordt gediscussieerd op Agri Meets Design. Het eerste concept betreft het afzetten van geitenlamsvlees als luxeproduct in de horeca. Het tweede concept gaat over het leveren van geitenvlees aan zorginstellingen vanwege de goede eiwit-vetverhouding in het vlees. Op 24 oktober, tijdens de derde sessie, zal worden bekeken welk concept het meest perspectiefvol is en hoe het plan concreet vorm kan krijgen.
Agri Meets Design is onderdeel van de dertiende editie van de Dutch Design Week in Eindhoven. Het Agri Meets Design-programma is nog tot en met 26 oktober te bezoeken. Op het Ketelhuisplein staat de ‘Boerderij van de toekomst’ als centrale ontmoetingsplek voor boeren, ontwerpers en bezoekers.
Management