In 21 Nederlandse restaurants stond in oktober, Goatober, bokkenvlees op het menu. Daarmee spreken Mark de Jong van ZLTO en Marieke Louwes van Bio Goat Meat van een succes.
“Er zijn achttien evenementen gehouden. Een kick-off-diner, bockbierfeesten waar geitenvlees geserveerd werd en op de World Food Dag was er een geitenplein. Het is lastig te meten hoeveel mensen er bereikt zijn met Goatober, maar je ziet dat het begint te leven. Alleen op onze social media-kanalen hebben we met alle posts over geiten en Goatober meer dan 3 miljoen views bereikt”, vertelt Mark de Jong van ZLTO.
Marieke Louwes, een van de drijvende krachten achter de coöperatie Bio Goat Meat, kijkt ook met een positief gevoel terug op Goatober. “We zijn aangehaakt bij de start van het Bockbierseizoen. Met onder meer brouwerij Maximus hebben we geprobeerd het bokkenvlees meer bekendheid te geven. En dat is aardig gelukt.” De komende tijd gaat Bio Goat Meat de populariteit van bokkenvlees proberen te vergroten door gas te geven met de webshop op www.biogoatmeat.nl.
Benieuwd wat De Jong en Louwes nog meer te melden over Goatober? Je leest het in het nieuwste nummer van vakblad Geitenhouderij.